Cristian Pistol, directorul general al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), a atenționat marți constructorul care se ocupă de lărgirea Centurii Capitalei la patru benzi între DN2 – A2 că nu mai are niciun motiv de întârziere.
„Contractul cu cele mai multe probleme este DN2 – A2, pentru care aș vrea să transmit o atenționare: am avut întâlniri cu managementul Antreprenorului stabilind măsurile necesare redresării și, în acest moment, nu mai au nici un motiv de întarziere. Așteptăm de la ei rezultate și recuperarea întârzierilor, astfel încât să nu ne vedem nevoiți să ajungem la măsuri pe care nu ni le dorim”, a declarat directorul general, Cristian Pistol, la ședința săptămânală a managementului CNAIR cu antreprenorii proiectelor din jurul Bucureștiului.
Acesta a mai menționat că “exemplul derulării proiectului pasajului Mogoșoaia, care a fost dat în trafic înainte de termenul contractual, ne demonstrează că, dacă urmărim cu atenție derularea unui astfel de proiect și rezolvăm problemele pe care le întampinăm imediat ce apar, putem avea astfel de situatii, de dare în trafic înainte de termen”.
Săptămâna trecută, pe 30 septembrie 2021, a fost inaugurat Pasajul Mogoșoaia, construit de austriecii de la Strabag, înainte de termenul contractual din aprilie 2022.
Lucrările pentru modernizarea Centurii Rutiere a Municipiului București pe secțiunea DN2 – A2 sunt realizate de constructorul italian Tirrena Scavi, în baza unui contract în valoare de 235,75 milioane de lei fără TVA, semnat pe 2 martie 2020.
Ordinul de începere pentru acest contract a fost dat pe 4 mai 2020. Durata contractului pentru modernizarea secţiunii dintre DN2 – A2 prevedea 15 luni perioadă de execuţie şi minimum 60 de luni perioada de notificare a defecţiunilor (garanţie conform duratei ofertate în cadrul factorului de evaluare). Conform celor mai recente estimări, termenul pentru finalizarea lucrărilor a fost prelungit pentru anul viitor.
Contractul prevede execuția lucrărilor pentru modernizarea a 11,5 km din Centura rutieră a Municipiului București, sectorul DN 2 (km 12+300) – A2 (km 23+750), constând în principal în sporirea capacității de circulație de la 2 la 4 benzi, câte 2 pe sens și în eliminarea unor intersecții la nivel prin realizarea, spre exemplu, a pasajului de la Cernica.
Sursa foto: Puterea.ro
